مطلع هستید "فرصت
های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی"
مطابق ضوابط مربوط به آیین نامه استخدامی
اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشور، به منظور ارتباط پیوسته و
هدفمند اعضای هیات علمی با سایر دانشگاه ها و حضور در عرصه های علمی بین المللی
هدف گذاری شده و در حال اجرا است. در این راستا به طور خلاصه، فرآیند اجرایی
استفاده از فرصت مطالعاتی به شرح زیر اعلام میگردد:
ضروری است متقاضیان، پس از مطالعه آئین
نامه و اصلاحات آن و در صورت احراز شرایط استفاده از فرصت مطالعاتی (وضعیت
استخدامی، امتیازات آموزشی و پژوهشی، و..)، بر اساس شیوه نامه فرصت مطالعاتی
(خصوصا ماده 5 این شیوه نامه) با ارائه فرم درخواست، فرآیند اجرایی را آغاز
نمایند. مقتضی است درخواستها منحصرا در
ابتدای هر ترم، برای استفاده در ترم آتی تدوین و ارسال شوند.
1- ارائه درخواست توسط عضو هیئت علمی دانشگاه (متقاضی) به گروه
مربوطه به همراه برنامه پیشنهادی و نامۀ پذیرش دانشگاه مقصد
2- تکمیل پروندۀ ارتقا به همراه ارائۀ مدارک مربوط در دفتر نظارت و
ارزیابی دانشگاه (متقاضیان دارای شرایط استادیاری)
3- بررسی و تصویب درخواست متقاضی مبنی بر استفاده از فرصت مطالعاتی و
برنامه تحقیقاتی پیشنهادی در شورای گروه
4- بررسی و تصویب درخواست متقاضی مبنی بر استفاده از فرصت مطالعاتی و
برنامه تحقیقاتی پیشنهادی در کمیته منتخب یا شورای پژوهشی دانشکده
5- ارسال پرسشنامه های تکمیل شده و سایر مدارک به معاونت پژوهش و
فناوری دانشگاه به همراه برنامه پیشنهادی و تعیین محل میزبان.
6- بررسی و تصویب تقاضای ماموریت فرصت مطالعاتی در هیئت رئیسه
دانشگاه
7- تهیه معرفی نامه های لازم برای اخذ روادید توسط دفتر همکاریهای
علمی بین المللی دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات
و فناوری
8- صدور حکم ماموریت توسط رئیس دانشگاه پس از تکمیل مراحل و ارائه
روادید لازم
9- پرداخت هزینه های ماموریت و معرفی متقاضی برای خرید ارز از بانک
و خرید بلیت رفت و برگشت متقاضی و همراهان توسط دانشگاه به صورت علی الحساب
10- اعزام متقاضی با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری
دانشگاه و معرفی نماینده جهت پیگیری امور مربوط به متقاضی در طول ماموریت