دستور العمل دعوت از متخصصین و اساتید و مهمانان خارجی(فلوچارت)
حضورکلیه اتباع غیر ایرانی در دانشگاه هنر اصفهان باید با هماهنگی قبلی و اطلاع دفتر روابط بینالملل و همچنین حراست دانشگاه صورت گیرد. لازم به یادآوری است که طبق مقررات، اتباع کشورهای خارجی باید جهت بازدید از مراکز آموزش عالی، دانشگاهها و مراکز علمی کشور نسبت به اخذ ویزای آکادمیک (نوع A) از طریق وزارت عتف اقدام نمایند و امکان بازدید از این مراکز با ویزای توریستی وجود ندارد.
میزبانان مهمانان خارجی که قصد ورود به دانشگاه را داشته باشند باید ابتدا از طریق دفتر روابط بین الملل دانشگاه هنر و دانشکده مربوطه جهت اخذ ویزای آکادمیک اقدام نمایند.
برای این منظورلازم است میزبان درخواست خود را به ریاست دانشکده مربوطه ارسال نماید و پس از اخذ مصوبه شورای دانشگاه حداقل 60 روز زودتر از تاریخ حضور مهمان در دانشگاه، طی نامهای در اتوماسیون از طرف دانشکده خطاب به مدیریت دفتر ارتباطات علمی و بین الملل، زمان پیش بینی شده و دلیل حضور مهمان در دانشگاه را اعلام کند.
به منظور اخذ ویزای آکادمیک، لازم است فرم اطلاعات ویزا توسط مهمان و فرم میزبان تکمیل گردد و به همراه تصویر خوانا از پاسپورت مهمان و عکس پرسنلی با مشخصات ذکر شده در فرم به دفتر همکاریهای علمی و بینالمللی ارسال گردد. شایان ذکر است که لازم است برای مدعوین امریکایی، حتما از فرمهای مخصوص ایشان استفاده گردد. این مهمانان علاوه بر فرم های مذکور بایستی پرسشنامه مخصوص اتباع امریکایی را نیز تکمیل و امضا نماید، همچنین میزبان بایستی برنامه سفر و اقامت این مهمانان را به زبان فارسی جهت ارائه به وزارت امور خارجه ارائه نماید.
در صورت لزوم انعقاد تفاهم نامه همکاری لازم است هماهنگی لازم با مدیر دفتر روابط بین الملل صورت گیرد. هم چنین دانشکده میزبان باید گزارشی مشروح همراه با تصاویر خبری و نتایج و دستاوردهای حاصل شده به دفتر روابط بین الملل دانشگاه ارایه نماید.
در صورتی که میهمانان در قالب یک سمینار یا همایش دعوت میشوند لازم است فرم برگزاری همایش نیز تکمیل و برای دفتر روابط بین الملل ارسال گردد.
روابط بین الملل از طریق سامانه ویزای امور خارجه جهت اخذ ویزای آکادمیک برای مهمان اقدام خواهد نمود و مراتب از طریق ایمیل به میزبان اطلاع رسانی خواهد شد.