دفتر همکاری علمی و بین الملل
درباره ما
برگزاری وبینار روایت قلمزنی اصفهان برای هنرمندان مکزیکی

وبینار روایت قلمزنی اصفهان برای هنرمندان مکزیکی به همت دفتر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه هنر اصفهان و مرکز همکاریهای بین المللی شهرداری اصفهان در تاریخ چهارم آبان ماه با حضور سفیر محترم ایران در کشور مکزیک و جمعی از صنتعگران و هنرمندان مکزیکی بصورت آنلاین برگزار گردید.
در این وبینار جناب آقای دکتر خواجه عطاری به همراه استاد شیردل به ارایه گزارشی تصویری و ویدئویی از تاریخ این هنر پرداختند.
 با توجه به شباهتهای هنری بین ایران و مکزیک برگزاری کارگاه قلمزنی ایرانی و اصفهان از جنبه های بسیاری جهت ایجاد روابط بین فرهنگی بین اصفهان و مکزیکوستی مهم بود. از سوی دیگر نظر به این مهم که آخرین تفاهم نامه های مابین دوکشور به سالهای دهه 70 برمیگردد، لزوم بروزرسانی این ارتباطات دیده میشود.

وبینار برگزار شده در دانشگاه هنر اصفهان به بررسی خصوصیات تاریخی این هنر از دوران تاریخی و پیش از اسلام تا به اوج خود در دوره اسلامی و سلجوقی پرداخت و در این بازه هنرمندان مکزیکی با روشها و سنتهای کار در این هنر ارزشمند از طریق تصاویر و فیلمهای ارایه شده توسط استاد شیردل آشنا شدند.

با نگرش به این موضوع که ارتباطات هنری بیشترین تاثیرات را در رابطه با نزدیک کردن اقوام و ملل گوناگون دارد و هر دو کشور دارای سابقه تاریخی طولانی بسیار تاثیرگزار در منطقه جغرافیایی خود هستند، این وبینار توانست مشخصات همسو و شباهتهای فرهنگی را روشن نماید و باعث ایجاد فضایی بسیار خوب در بین سخنرانان دانشگاه و هنرمندان مکزیک گردید.

دانشگاه هنر اصفهان به عنوان قطب علمی هنر در مرکز و جنوب ایران و دانشکده صنایع دستی به عنوان قطب صنایع دستی و آموزش عالی صنایع دستی در این زمینه همواره راه گشای ارتباطات بین المللی بوده و با توجه به تنوع رشته های هنری، این ارتباطات در بسیاری از رشته های دیگر این دانشکده همچون نگارگری و مینیاتور، سفالگری و سرامیک، لعاب، فرش و صنایع دشتی زبانزد بوده و معرف حضور دستگاههای اجرایی و هنری میباشد.

هنرمندان بنام اصفهان در کنار اساتید دانشکده صنایع دستی براستی سفیرهایی در جهت ارتباطات هنری- دیپلماتیک بوده و هر شهروند هنرمند به عنوان یک سفیر هنری در ارتباطات بین المللی میتواند مطرح شود.

 


تاریخ:
1400/08/08
تعداد بازدید:
776
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
دفتر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه هنر اصفهان
اصفهان، خیابان حکیم نظامی، روبروی خیابان خاقانی، دانشگاه هنر اصفهان ساختمان مارتاپیترز- دفتر همکاریهای علمی و بین المللی
تلفن  :   03136269167
دورنگار :   03136269167
ایمیل: oisc@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal